ABOUT THE EVENT

REINVENTING FINANCE THROUGH TECH

AM Tech Day is the European market event dedicated to the impact of technological innovation on the asset management industry, gathering asset managers, wealth managers, asset owners, insurers and FinTechs. For its 11th year, the event will be held on 13 October at the Palais Brongniart, Paris.

The health crisis has made it more vital than ever to communicate, talk and work online, effectively boosting the value of all tools that can do this in a fast and secure way. It has also spurred their adoption throughout the asset management industry with the early adopters effectively providing a stress test for the sector.

At the same time, technologies continue to improve, giving professional investors a better handle on the key issues affecting sustainable development and helping them adopt best practice in transparency, equity and security.

Now more than ever, the asset management industry has the means and the opportunity to reinvent itself. Thus, during AM TECH DAY we will be investigating what values and know-how, acquired or strengthened by Techs, are financial institutions going to base their client communications on.

In the company of top experts we will lay out progress made so far to allow investors to better factor in environmental, social and governance (ESG) criteria, and more generally improve investment processes. We will also be analysing how financial institutions today can reduce risks of fraud and money laundering.
Finally, we will also be focusing on whether asset management firms can stay competitive, by trying to answer the following questions:

How can Techs help them confront the economic crisis? Are the business models and offerings primarily shaped by regulators?

L’Agefi and its publications offer you a full day's conference, packed with fresh insights, alongside leaders of Europe’s main asset managers, wealth managers, asset owners and FinTechs and most influential chief digital officers. Join us on 13 October at the Palais Brongniart, Paris.

We are looking forward to see you there.

Regards,

Ludivine Garnaud
Events chief editor - L’AGEFI


LA FINANCE SE REINVENTE GRACE AUX TECH
L'AM TECH DAY est l’événement de place européen dédié à l’impact des innovations technologiques sur l'industrie de la gestion d'actifs, et plus précisément sur les asset managers, wealth managers, asset owners, assureurs et fintech. Sa 11e édition aura lieu le 13 octobre au Palais Brongniart à Paris.
La crise sanitaire a renforcé la nécessité de communiquer, d’échanger et de travailler à distance et, de fait, a mis en valeur tous les outils permettant de le faire de manière rapide et sécurisée. Elle a même accéléré leur adoption par tous les acteurs de la gestion d’actifs et servi de stress test aux plus avancés d’entre eux.
Dans le même temps, les technologies ne cessent de se perfectionner pour permettre aux investisseurs professionnels de mieux prendre en compte les grands enjeux liés au développement durable et d’adopter les bonnes pratiques en matière de transparence, d’équité et de sécurité.
Plus que jamais, les acteurs de l’asset management ont donc les moyens et l’occasion de se réinventer. Ainsi, lors de l’AM TECH DAY, nous analyserons sur quelles valeurs et quel savoir-faire, acquis ou renforcés grâce aux Tech, les établissements financiers vont désormais devoir axer leur communication vis-à-vis de leurs clients.
En compagnie des meilleurs experts, nous détaillerons les progrès enregistrés pour permettre aux investisseurs de mieux prendre en compte les enjeux environnementaux, sociaux et de gouvernance (ESG), et plus généralement d’améliorer les processus d’investissement. En outre, nous analyserons comment les établissements financiers peuvent aujourd’hui réduire les risques de fraude et de blanchiment.
 
Enfin, nous concentrerons également notre réflexion sur la capacité des acteurs de l’asset management à rester compétitifs en tentant de répondre aux questions suivantes :
Comment les Tech peuvent-elles les aider à faire face à la crise économique ? Les business models et les offres sont-ils avant tout façonnés par les régulateurs ?
L’Agefi et l’ensemble de ses rédactions vous proposeront, sur une journée complète, de nouveaux éclairages en compagnie des dirigeants des principaux asset managers, wealth managers, asset owners et fintech, mais aussi des chief digital officers les plus influents d’Europe. Rendez-vous le 13 octobre au Palais Brongniart à Paris.
Au plaisir de vous y retrouver.
Bien cordialement,
Ludivine Garnaud
Rédactrice en chef des événements - L’AGEFI

SPEAKERS

Hervé ALEXANDRE
Hervé ALEXANDRE

Hervé ALEXANDRE

Professor

UNIVERSITÉ PARIS DAUPHINE - PSL
Karen AZOULAY
Karen AZOULAY

Karen AZOULAY

Head of infrastructure debt

BNP PARIBAS ASSET MANAGEMENT
Valérie BAUDSON
Valérie BAUDSON

Valérie BAUDSON

Managing Director of CPR AM and the ETF, Index and Smart beta business

AMUNDI SERVICES
Alain BENSO
Alain BENSO

Alain BENSO

Advisor

PICKINGBOX
Tarek CHOUMAN
Tarek CHOUMAN

Tarek CHOUMAN

Managing director, global head of business development for Aladdin Business

BLACKROCK SOLUTIONS
Arnaud CLAUDON
Arnaud CLAUDON

Arnaud CLAUDON

Head of Asset Owners & Asset Managers Client Lines

BNP PARIBAS SECURITIES SERVICES
Godefroy de COLOMBE
Godefroy de COLOMBE

Godefroy de COLOMBE

Global chief operating officer

AXA INVESTMENT MANAGERS
Alain CLOT
Alain CLOT

Alain CLOT

Président

FRANCE FINTECH
Cécile FALCON
Cécile FALCON

Cécile FALCON

Global Head of ALTO* DPM & Advisory platform – Amundi Technology

AMUNDI SERVICES
Sylvain FORTÉ
Sylvain FORTÉ

Sylvain FORTÉ

CEO and co-founder

SESAMM
Elisabeth GAMBERT
Elisabeth GAMBERT

Elisabeth GAMBERT

Directrice RSE & affaires internationales

ASSOCIATION FRANÇAISE DES ENTREPRISES PRIVÉES (AFEP)
Tegwen LE BERTHE
Tegwen LE BERTHE

Tegwen LE BERTHE

Directeur ESG scoring & methodology

AMUNDI SERVICES
Gildas LE TREUT
Gildas LE TREUT

Gildas LE TREUT

Head of sales and relationship management

SOCIETE GENERALE SECURITIES SERVICES
Laureline PASCAL
Laureline PASCAL

Laureline PASCAL

Chief of staff of ALTO* DPM & Advisory platform – Amundi Technology

AMUNDI SERVICES
Emeric PRÉAUBERT
Emeric PRÉAUBERT

Emeric PRÉAUBERT

CEO & Co-Head of portfolio management

SYCOMORE AM
Surender UTTAMSINGH
Surender UTTAMSINGH

Surender UTTAMSINGH

Director, Sales, Wealth Solutions – EMEA & APAC

FACTSET
Valéry THERY
Valéry THERY

Valéry THERY

Group product manager

CACEIS
Véronique UZAN
Véronique UZAN

Véronique UZAN

Chief Operating Officer, Amundi intermédiation

AMUNDI SERVICES

AWARDS

The AM TECH DAY AWARDS each year recognise investment management and fintech companies specialising in the area of asset management offering the most innovative customer services and technological solutions of the year. All companies active in Europe in the area of asset management (asset management companies, private banks, insurance companies, family officers, wealth management advisors, fintechs, software providers etc.) are eligible to apply for the AM TECH DAY AWARDS. The award ceremony will be held at 1:15 pm of the 2020 AM TECH DAY event on Tuesday 13 October at Palais Brongniart. 
 
L'AM TECH DAY AWARDS récompense chaque année les sociétés de gestion et les fintech spécialisées dans le domaine de la gestion d’actifs, proposant les services clients et solutions technologiques les plus innovants de l’année. Peuvent candidater aux AM TECH DAY AWARDS toutes les sociétés officiant en Europe dans le domaine de la gestion d’actifs (sociétés de gestion, banques privées, assureurs, family officers, conseillers en gestion de patrimoine, fintech, fournisseurs de logiciel, etc.)
La cérémonie de remise des prix se tiendra à 13h15 lors de l’édition 2020 de l’AM TECH DAY le mardi 13 octobre prochain au Palais Brongniart de Paris.

Award categories: 

  • Best customer experience award (excluding start-ups less than 5 years old)
  • Award for most innovative start-up of the year (reserved for companies less than 5 years old)
  • European fintech award – Best international strategy
  • Award for most innovative technological solution of the year (excluding start-ups less than 5 years old)
  • Award for most innovative business solution of the year
  • Award for best sustainable initiative

  

Catégories de prix :

  • Prix de la Meilleure expérience client (hors start-up de moins de 5 ans d’existence)
  • Prix de la Start-up la plus innovante de l’année (réservé aux sociétés de moins de 5 ans d’existence).
  • Prix de la Fintech européenne – Meilleure stratégie internationale
  • Prix de la Solution technologique la plus innovante de l’année (hors start-up de moins de 5 ans d’existence)
  • Prix de la Solution business la plus innovante de l’année
  • Prix de la Meilleure initiative responsable.

  


Members of the judging panel / Membres du Jury :
  • Bruno CELLIER, Chairman - LEMON PATRIMOINE
  • Julien CIROUX, Senior manager - ACCENTURE
  • Philippe COLLOMBEL, Co-Managing Partner - PARTECH PARTNER
  • Muriel FAURE, Chairman of the Research and Innovation Commission - AFG
  • Nadia FILALI, Head of Blockchain programmes & LaBChain pilot - CAISSE DES DEPOTS
  • Patrick GANANSIA, Director & founder - HEREZ
  • Vincent LAPADU-HARGUES, Head of asset management and R&D support - FINANCE INNOVATION
  • Anne LEBRETON WOLF, Business angel
  • Julien RAMBAULT, Chief Digital Officer - LA BANQUE POSTALE
  • Isabelle SIMON, Investment Advisor - AGAMI
  • Stéphane TOULLIEUX, Chairman - ATHYMIS GESTION

PARTNERS

STRATEGIC

  • BNP PARIBAS
    BNP PARIBAS
    BNP PARIBAS
    Contact Commercial :
    Pauline BERNARD Head of Client Development France and Belgium, BNP Paribas Securities Services +33 1 42 98 34 92 pauline.bernard@bnpparibas.com
    BNP Paribas Securities Services is a multi-asset servicing specialist with local expertise in 35 markets around the world and a global reach covering 90+ markets. This extensive network enables us to provide our institutional investor clients with the connectivity and local knowledge they need to navigate change in a fast-moving world. As of 31 March 2020, BNP Paribas Securities Services had USD 10.534 trillion in assets under custody, USD 2.570 trillion in assets under administration and 10,488 funds administered. BNP Paribas Securities Services est l’un des leaders mondiaux du métier titres, offrant une expertise locale dans 35 marchés et une couverture globale sur 90+ marchés. A travers ce large réseau nous fournissons à nos clients investisseurs institutionnels une connaissance globale des marchés et l'expertise locale dont ils ont besoin dans un monde qui change. Chiffres clés au 31 mars 2020 : 9.567 milliards d’euros d'actifs en conservation, 2.334 milliards d’euros d'actifs administrés et 10.488 fonds administrés.

PLATINUM

  • AMUNDI SERVICES
    AMUNDI SERVICES
    AMUNDI SERVICES
    Contact Commercial :
    Romain SAUVAGE Head of Product & Marketing – Amundi Services Téléphone : +33 1 76 32 44 36 / +33 6 85 83 55 47 email : romain.sauvage@amundi.com
    Amundi Services is a strategic business line of Amundi, offering outsourced solutions and services to asset managers and institutional investors. The Leading European Asset Manager opens his platform to support clients reshaping their operating model. Amundi Services is committed to provide high value and quality services based on reliable, industrial and fully integrated platform. - Dealing activities outsourcing - ALTO* Portfolio Management System and ALTO* DPM & Advisory, technology offers combined with operational services - Fund Hosting, ManCo services in France, Luxembourg, Austria and Ireland * ALTO: Amundi Leading Technologies & Operations Amundi Services est une ligne de métier stratégique d’Amundi qui fournit des solutions et des services aux asset managers et investisseurs institutionnels. Le leader européen de la gestion d’actifs met à disposition la plateforme du leader Européen de la gestion d’actifs pour accompagner les clients à refondre leur modèle opérationnel. Amundi Services s’engage à fournir des services et solutions de qualité grâce à une plateforme industrialisée et innovante. - Dealing, externalisation de la table d’exécution - ALTO* Portfolio Management System et ALTO* DPM & Advisory, des offres technologiques accompagnées de services opérationnels - Fund Hosting, des services ManCo en France, Luxembourg, Autriche et Irlande * ALTO: Amundi Leading Technologies & Operations
  • BLACKROCK
    BLACKROCK
    BLACKROCK
  • CACEIS
    CACEIS
    CACEIS
    Contact Commercial :
    Jean-Christophe DE CONINCK Head of Clients, Sales & Development – France Tel. +33 (0)1 57 78 01 53 - Mob. +33 (0)6 30 55 70 37
    CACEIS is the asset servicing banking group of Crédit Agricole and Santander dedicated to asset managers, insurance companies, pension funds, banks, private equity and real estate funds, brokers and corporate clients. Through offices across Europe, North and South America, and Asia, CACEIS offers a broad range of services covering execution, clearing, forex, securities lending, custody, depositary and fund administration, fund distribution support, middle office outsourcing and issuer services. With assets under custody of €3.9 trillion and assets under administration of €2.1 trillion, CACEIS is a European leader in asset servicing and one of the major players worldwide (figures as of 31 December 2019). www.caceis.com CACEIS est un établissement bancaire, filiale des groupes Crédit Agricole et Santander, spécialisé dans les services financiers aux sociétés de gestion, compagnies d’assurance, fonds de pension, banques, fonds de private equity et real estate, brokers et grandes entreprises. Présent en Europe, en Amérique du Nord, en Amérique du Sud et en Asie, CACEIS propose une gamme complète de produits et services: exécution, compensation, change, prêt-emprunt de titres, conservation d’actifs, banque dépositaire et administration de fonds, support à la distribution des fonds, solutions de Middle-Office et services aux émetteurs. Avec 3879 milliards d’euros d’actifs en conservation et 2053 milliards d’euros d’actifs en administration, CACEIS est un leader européen de l’Asset Servicing et compte parmi les principaux acteurs mondiaux (chiffres au 31 décembre 2019). www.caceis.com
  • SIMCORP
    SIMCORP
    SIMCORP
  • SGSS
    SGSS
    SGSS
    Contact Commercial :
    Lucile DIALLO Chargée de Marketing Opérationnel +33 1 57 29 06 19 Lucile.Diallo@sgss.socgen.com
    SGSS provides a full range of securities services that are adapted to the latest financial markets and regulatory trends. Our ambition is to be the reference partner in our main markets, recognised for our service quality and competitiveness, agile solutions and international network coverage. We build long-lasting, collaborative relationships with our clients to help them go further in their development. In today’s constantly evolving and complex world, we strive to provide our clients with increasingly efficient and reliable securities services on a daily basis to ensure they get ahead. SGSS offre une gamme complète de services adaptés aux dernières évolutions des marchés financiers et de la réglementation. Notre mission est d’être le partenaire de référence sur les principaux marchés, reconnu pour la qualité et la compétitivité de ses services, l'agilité de ses solutions et l'étendue de son réseau international. Avec nos clients nous construisons une relation de travail étroite et durable, qui leur permet d’aller plus loin dans leur développement. Dans un monde complexe et en constante évolution, nous leur apportons au quotidien une offre de services titres solide et efficace.

GOLD

  • AMFINE
    AMFINE
    AMFINE
    Contact Commercial :
    Charles Seigle-Goujon, Sales Director - cseigle@amfinesoft.com - +33 6 38 89 91 22
    Founded in 2006, AMFINE is one of the leading and most comprehensive fund and regulatory reporting service providers in Europe, with an emphasis on its integrated proprietary software combined with managed service provision, enabling our clients to benefit from our strong expertise and to focus on their core activities. Our Services (Repository, Prospectus, factsheets, PRIIPS, AIFMD, S2) are today being used by leading Asset management players, Insurers, Asset servicers as well as Fund Management boutiques in Europe AMFINE est l'un des fournisseurs de services de reporting réglementaires les plus complets en Europe, mettant l'accent sur l’intégration de son offre alliée à une prestation de services managés, permettant à ses clients de bénéficier d'une expertise pointue et de se recentrer sur leur cœur de métier. Nos services (Référentiel, Prospectus, factsheets, PRIIPS, AIFMD, S2) sont aujourd’hui utilisés par les leaders de l’Asset Management, des Assureurs et des Administrateurs de fonds et par des sociétés de gestion entrepreneuriales.
  • BLOOMBERG
    BLOOMBERG
  • INFRONT
    INFRONT
    INFRONT
    Contact Commercial :
    Florent Grauer, CEO Infront Analytics - tel :+33(0)1 42 770202 - Florent.Grauer@infrontanalytics.com
    Financial professionals across Europe and South Africa rely on Infront for flexible financial market solutions. We provide a powerful offering for portfolio management and investment banking, cash management, risk, compliance and valuation, as well as media and distribution. Our solutions serve 3,600 customers with over 90,000 professional users. With our support for their complete workflow, financial professionals can manage investment decisions, reduce costs, adapt to fast-changing market requirements and work more efficiently with ever increasing amounts of information – quickly, easily and flexibly. Les professionnels de la finance en Europe et en Afrique du Sud font confiance aux solutions flexibles d’Infront pour les marchés financiers. Nous proposons une offre croisée pour la gestion de portefeuille et la banque d’investissement, pour la gestion de la trésorerie, le risque, la conformité et les activités de valorisation ainsi que pour les médias et la distribution. Nous comptons aujourd’hui 3 600 clients et plus de 90 000 utilisateurs professionnels. Nous couvrons l’ensemble du workflow des professionnels de la finance, leur permettant de prendre des décisions d’investissement, réduire les coûts, s’adapter aux exigences du marché et travailler plus efficacement avec des quantités d’informations toujours plus importantes – avec facilité, rapidité et flexibilité.
  • NEOXAM
    NEOXAM
    NEOXAM
    Contact Commercial :
    Didier Roubinet, Chief Strategy Officer Télé : 01 73 01 04 33 - email didier.roubinet@neoxam.com
    NeoXam is a global financial software company specializing in solutions and services for the buy-side and sell-side. We automate complex processes at the heart of our clients' industries, enabling them to improve their competitiveness, better serve their clients and further manage their growth. NeoXam est un éditeur international de solutions logicielles dans le secteur financier, aux services du Buy-Side et Sell-Side. Nous automatisons les processus complexes qui sont au cœur des métiers de nos clients, pour leur permettre d’améliorer leur compétitivité, de satisfaire davantage leurs clients et de mieux maîtriser leur croissance.
  • S&P GLOBAL MARKET INTELLIGENCE
    S&P GLOBAL MARKET INTELLIGENCE
    S&P GLOBAL MARKET INTELLIGENCE

SILVER

  • ACCENTURE
    ACCENTURE
    ACCENTURE
  • AQMETRICS
    AQMETRICS
    AQMETRICS
  • AXIOMSL
    AXIOMSL
    AXIOMSL
  • COGNIZANT
    COGNIZANT
    COGNIZANT
    Contact Commercial :
    Sophie BAUMEYER, Director, Consulting Asset Management, Cognizant - Standard: +33 (0) 1 85 64 58 29 , Mobile: +33 (0) 6 24 16 80 91 - Sophie.Baumeyer@cognizant.com
    Cognizant (Nasdaq-100: CTSH) is one of the world's leading professional services companies, transforming clients' business, operating and technology models for the digital era. Our unique industry-based, consultative approach helps clients envision, build and run more innovative and efficient businesses. We are a Financial Services specialist partnering with the top 10 European financial institutions and with 7 of the top 10 global insurers. In figures: close to 291,000 associates including 7,000 consultants, $16,8bn revenue. Cognizant (Nasdaq-100 : CTSH) est l’une des premières sociétés de conseil et de services dans le monde. Elle accompagne les entreprises dans la transformation de leurs modèles stratégiques, opérationnels et technologiques à l’ère du digital. Avec son approche combinant métier et conseil, Cognizant aide ses clients à envisager, concevoir et opérer leurs activités d’une façon plus innovante et efficace. Elle est un spécialiste du secteur financier collaborant avec 10 plus grandes institutions financières européennes et 7 des 10 plus grands assureurs mondiaux. En chiffres : près de 291.000 collaborateurs dont 7.000 consultants, 16,8 milliards de dollars de revenus.
  • FACTSET
    FACTSET
    FACTSET
    Contact Commercial :
    Veronique Luizet SVP, Regional Director, France veronique.luizet@factset.com
    For over 40 years FactSet (NYSE:FDS | NASDAQ:FDS) delivers superior analytics, service, content, and technology to help more than +88,000 users see and seize opportunity sooner. We are committed to giving investment professionals the edge to outperform, with fresh perspectives, informed insights, and the industry-leading support of our dedicated specialists. We're proud to have been recognized with multiple awards for our analytical and data-driven solutions and repeatedly ranked as one of Fortune's 100 Best Companies to Work For and a Best Workplace in the United Kingdom and France. FACTSET (Nyse : FDS|Nasdaq : FDS) offre des outils performants d’analyse financière et un service de qualité supérieure à plus de 88 000 utilisateurs afin de les aider à saisir les meilleures opportunités le plus tôt possible. Nous sommes fiers que FactSet ait été récompensée par de nombreux prix pour ses outils d’analyse. FactSet figure également au palmarès Fortune des 100 premières sociétés où il fait bon travailler, ainsi que parmi les meilleures entreprises chez Best Workplace au Royaume-Uni et en France.
  • FUNDSQUARE
    FUNDSQUARE
    FUNDSQUARE
  • JUMP
    JUMP
    JUMP
    Contact Commercial :
    Alexandre Candaele, Directeur Commercial et Marketing Fixe : 01 53 82 80 64 Mobile : 06 27 20 78 13 Email : a.candaele@jump-technology.com
    JUMP is a leading software provider of investment management solutions dedicated to the financial industry: Asset Management, Wealth Management, Life Insurance, Pension Funds, etc. While adressing specificities of each actor, JUMP covers the entire investment value chain, for a whole range of financial instruments, in a single Front-to-Back and modular solution. By adopting JUMP, you will be driven by Agility and Innovation, helping you tackle ever-changing transformation challenges: Data Intelligence, Digital Experience, Regulatory Compliance, Alternative Investment, etc. JUMP Technology est un éditeur de logiciels 100% dédiés aux acteurs de la gestion d'actifs : Sociétés de Gestion, Banques Privées, Family Offices, Assurance Vie, Assureurs, Mutuelles, etc. La solution JUMP couvre l'ensemble de la chaîne de valeur de la gestion d'actifs, pour tout type d'instrument financier, dans un unique logiciel Front-to-Back. En adoptant JUMP, vous serez guidé(e) par la Performance, la Conformité et l'Innovation, vous aidant ainsi à devancer perpétuellement les enjeux de transformation du secteur de la Gestion d’Actifs.
  • KURTOSYS
    KURTOSYS
  • LEGTECH
    LEGTECH
  • MORNINGSTAR
    MORNINGSTAR
    MORNINGSTAR
  • MUREX
    MUREX
    MUREX
    Contact Commercial :
    Manuel ROUSSEL, Senior Business Development Manager, Murex, +33144056510, Manuel.ROUSSEL-ROQUES@murex.com
    About Murex For more than 30 years, Murex has been providing cross-asset financial technology solutions to capital markets players. Its open, modular platform, MX.3, supports trading, treasury, risk and post-trade operations, enabling clients to better meet regulatory requirements, manage enterprise-wide risk, and control IT costs. With more than 57,000 daily users in 60 countries, Murex has clients in many sectors, from banking and asset management to energy and commodities. Murex is an independent company with over 2,300 employees across 17 countries. Murex is committed to providing cutting-edge technology, superior customer service, and unique product innovation. À propos de Murex Editeur de progiciels financiers depuis plus de 30 ans, Murex fournit des solutions intégrées aux acteurs des Marchés de Capitaux. La plate-forme MX.3 compte 57 000 utilisateurs répartis dans 60 pays et couvre les opérations de négociation, de trésorerie, de risque sur toutes classes d’actifs financiers. Murex est une société indépendante forte de plus de 2 300 employés, implantée dans 17 pays, fournissant des produits innovants, une technologie de pointe et un service client de qualité. Pour plus d’information, visitez www.murex.com.
  • NADI SOLUTIONS
    NADI SOLUTIONS
    NADI SOLUTIONS
    Contact Commercial :
    - Steve Verlinden, COO/Managing Director - Nadi Solutions +352 671 197 802 - Email : s.verlinden@nadisolutions.com
    Nadi is an innovative and easy-to-use web application, enabling each fund manager or administrator to autonomously produce and manage fund financial reports and documents. Our goal is to provide institutions in the fund industry with the opportunity to perform better. Simplifying the management of regulatory constraints will enable you to focus on what matters. Nadi est une application web innovante, facile à utiliser, permettant à chaque gestionnaire ou administrateur de fonds de produire et gérer de manière autonome la production de rapports et documents financiers. Notre volonté est d’offrir aux acteurs de l’industrie des fonds la possibilité d’être plus performants. En simplifiant la gestion des contraintes règlementaires, nous vous permettons d’aller à l’essentiel.
  • NEW ACCESS
    NEW ACCESS
  • RAISE PARTNER
    RAISE PARTNER
    RAISE PARTNER
    Contact Commercial :
    Sophie Echenim CEO RAISE PARTNER - tel +33 6 83 72 84 59 sophie.echenim@raisepartner.com
    Raise Partner is a french leading specialist in investment risk analysis and portfolio optimization for Asset and Wealth Managers. Its core product, Smart Risk APIs, stands at the crossroads of major converging trends in the industry: the need for democratized access to advanced risk models, and the emergence of platform models driving the “API revolution” in the industry. Smart Risk API is the result of 18+ years of R&D in risk modelling, cross asset class portfolio analysis and portfolio optimization and covers data cleansing and consolidation, portfolio analysis and optimization, regulatory risk metrics Raise Partner est un éditeur français, spécialiste de l’analyse de risques et de l’optimisation de portefeuilles pour l’Asset et le Wealth Management. Son produit phare, Smart Risk APIs, est au cœur des nouvelles tendances de l’industrie : la démocratisation de la gestion des risques, portée par les nouvelles technologies. Smart Risk APIs est le résultat de plus de 18 ans de R&D dans la modélisation des risques et de leur optimisation. Utilisant des web services rapides et évolutifs, les APIs couvrent : l’amélioration et la consolidation des données, l’analyse et l’optimisation de portefeuilles et le calcul des risques réglementaires.
  • RIMES
    RIMES
    RIMES
  • SIX
    SIX
    SIX
  • VIRTUAL BEEHIVE
    VIRTUAL BEEHIVE
    VIRTUAL BEEHIVE

START-UP

  • ADDVENTA
    ADDVENTA
  • AMINDIS
    AMINDIS
    AMINDIS
  • ASSET SAGACITY
    ASSET SAGACITY
  • AXIONABLE
    AXIONABLE
    AXIONABLE
  • FLAMINEM
    FLAMINEM
  • IZNES
    IZNES
    IZNES
    Contact Commercial :
    Jean-Robert HERVY Directeur général, IZNES +33 6 62 66 52 08 jean-robert.hervy@iznes.io
    IZNES is the regulated pan-European fund record-keeping platform based on blockchain technology. The platform provides investors, asset management firms, distributors and wealth management advisers with easy and rapid access to fund units. The platform enables firms to enter into new relationships with investors, manage KYC processes, handle subscription / redemption instructions, settle transactions and record positions. Compatible with all distribution channels, IZNES reduces transaction costs, increases transparency, and optimizes operational workflow. It will also enable new value-added services to be developed. To ensure the best possible service, the functional specifications were defined in line with user input and contributions. IZNES est la plate-forme régulée paneuropéenne de tenue de registres de fonds basée sur la technologie Blockchain. La plate-forme offre aux investisseurs, aux sociétés de gestion, aux distributeurs et aux conseillers en gestion de patrimoine un accès facile et rapide à des parts de fonds. La plate-forme permet aux entreprises de nouer de nouvelles relations avec les investisseurs, de gérer les processus KYC, de gérer les ordres de souscription / rachat, de régler les transactions et d’enregistrer les positions. Compatible avec tous les canaux de distribution, IZNES réduit les coûts de transaction, augmente la transparence et optimise les processus opérationnels.
  • MY SMART RFP
    MY SMART RFP
  • PICKINGBOX
    PICKINGBOX
    PICKINGBOX
    Contact Commercial :
    Armand Marcireau PickingBox SAS, co-founder - tel: +33686750322 - armand.marcireau@pickingbox.net
    Pickingbox is an innovative cloud service dedicated to active asset management firms. Tailored for your business, it fosters collective intelligence within the fund managers team and builds links with the whole organization (marketing, sales, compliance…). This unified platform helps fund managers and analysts save time with compliance (Mifid2, order justification…) and reinforces the management process – with original algorithms for active managers (cognitive biases, automated screenings…) and unprecedented portfolio and research activity visualizations. PickingBox propose un outil innovant à travers un cloud dédié aux maisons de gestion active. Pensé spécifiquement pour le métier, il permet de faciliter le travail des équipes de gestion tout en intégrant des liens avec les équipes support (marketing, commercial, compliance…). Cette plateforme unifiée permet aux gérants et analystes de gagner du temps sur plusieurs contraintes réglementaires (Mifid 2, justification d'ordres...) et de renforcer le processus de gestion - avec des algorithmes originaux pour la gestion active (biais cognitifs, screenings automatisés...) et des visualisations inédites sur le portefeuille et les activités de recherche.
  • STARQUBE
    STARQUBE
  • SESAMM
    SESAMM
    SESAMM
    Contact Commercial :
    Thibaut GUNSEY, Regional Sales Executive – Asia & Europe tel : +33 7 82 69 23 84 email : t.gunsey@sesamm.com
    SESAMm is an innovative fintech company specializing in big data and artificial intelligence for investment. Its team builds analytics and investment signals by analyzing billions of web articles and messages using natural language processing and machine learning. With its NLP platform TextReveal and its quantitative data science platform SignalReveal, SESAMm addresses the entire value chain of alpha research. SESAMm’s 40 people team in Paris, New York, Tokyo, Tunis and Metz work with major hedge funds, banks and asset management clients around the world for both fundamental and quantitative use cases SESAMm est une fintech innovante spécialisée en big data et en intelligence artificielle pour l’investissement. Ses équipes construisent des analytics et des signaux d’investissement en analysant des milliards d’articles et messages exploitant le traitement automatique des langues (NLP) et l’apprentissage automatique. Avec sa plateforme NLP TextReveal et sa plateforme data science SignalReveal, SESAMm répond à l’ensemble de la chaîne de valeur pour la recherche d’alpha. Avec plus de 40 collaborateurs à Paris, New York, Tokyo, Tunis et Metz SESAMm travaille avec des hedge funds, banques et gestionnaires d’actifs majeurs du monde entier sur des cas d’études d’analyse fondamentales et quantitatives.
  • SILK
    SILK

CONSULTANTS

  • SAGALINK
    SAGALINK
    SAGALINK
    Contact Commercial :
    Thierry DECOURRIERE Associé / Partner SAGALINK Consulting +33 6 81.40.72.98 Thierry.decourriere@sagalink-consulting.com
    SAGALINK Consulting is a strategy and operations management consulting firm, specialized in the asset management, private banking, insurance, and investor service industries. SAGALINK Consulting's aim is to create a link between its clients' businesses and their projects, using the firm’s mastery of consulting techniques and solid expertise in financial activities. SAGALINK Consulting offers a tailored approach to each business and in-depth knowledge of its competitive environment. Efficient and high value-added support can only be provided via real sector expertise and strong functional skills. SAGALINK Consulting, cabinet de conseil en stratégie opérationnelle et en organisation spécialisé dans les domaines de la Gestion d’Actifs, de la Banque Privée, des Titres et de l’Assurance, a pour ambition de faire le lien entre les métiers et les projets de ses clients en faisant preuve à la fois d’une maîtrise des techniques du conseil et d’une solide expertise sur les activités financières avec un conseil adapté à chaque métier, une connaissance approfondie de leur environnement concurrentiel. Un accompagnement efficace et à forte valeur ajoutée ne peut être apporté qu’avec une réelle expertise sectorielle et de fortes compétences fonctionnelles.

SPONSORS

  • A2 CONSULTING
    A2 CONSULTING
    A2 CONSULTING
  • INSTINET
    INSTINET
    INSTINET
    Contact Commercial :
    Magali LINOSSIER - Executive Director - EMEA Execution Sales and Business Development - Téléphone + 33 (0)1 73 03 86 57 - Adresse email magali.linossier@instinet.co.u
    Instinet Incorporated, through its brokerage subsidiaries (collectively, "Instinet"), provides technologically advanced, agency-model brokerage services to institutional clients worldwide. As the wholly-owned execution services arm of Nomura Group, Instinet seeks to add value across the investment life cycle, providing: Research and Insights; Trading Services; Liquidity Venues; and Workflow Solutions. Instinet helps institutional investors create, protect and capture alpha, reduce complexity, and lower overall trading costs to ultimately improve investment performance. Over the course of its almost 50 year history, Instinet has been a pioneer in electronic trading, creating of an array of now industry-standard technologies and the world’s first major electronic trading venue. For more information on how Instinet’s commitment to being nimble and innovative helps clients every day, please visit instinet.com

WITH THE SUPPORT OF

  • AFG
    AFG
    AFG
  • ASSET NEWS
    ASSET NEWS
    ASSET NEWS
  • BEAMA
    BEAMA
    BEAMA
  • BIG DATA
    BIG DATA
    BIG DATA
  • FINANCE INNOVATION
    FINANCE INNOVATION
    FINANCE INNOVATION
  • HEC
    HEC
    HEC
  • L’AGEFI HEBDO
    L’AGEFI HEBDO
    L’AGEFI HEBDO
  • LA PLACE
    LA PLACE
    LA PLACE
  • L’OPINION
    L’OPINION
    L’OPINION
  • NEWS MANAGERS
    NEWS MANAGERS
    NEWS MANAGERS
  • PBWS
    PBWS
    PBWS

REGISTRATION

              

                                

CONTACT US

Ségolène PINTAUD - spintaud@agefi.fr
Marine SENSER - msenser@agefi.fr

2019 EDITION